Fettisdagen

Japp, då var den dagen kommen för iår. De år som jag bodde hemma brukade mamma alltid göra egna semlor och jag fick en speciell en utan mandelmassa då jag inte tycker om det. Vanligtvis brukar jag inte tycka om semlor då det alltid är för mycket av mandelmassan och bullen. När mamma gjorde semlor så var det inte så enorma som de man köper på konditori och i affären. De var lagom, lagom mycket bulle, lagom mycket grädde och ingen mandelmassa. Då var det riktigt gott med en semla just på denna dagen. Nu när jag bor ensam så har jag varken köpt eller bakat egna semlor. Har inte haft tid till det den senaste tiden och hade totalt glömt bort det. Sen så klarar jag mig utan semlor också, så det är ingen stor förlust.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0