The weekend

Helgen började med att jag direkt efter skolan åkte mot Vetlanda. Det var en lång bussresa på lite mer än en timme. Men tiden gick fort eftersom jag satt och snacka med en klasskompis. När vi väl var framme på stationen i Vetlanda möttes jag upp av L och J. Vi åkte direkt till Maxi för att handla lite gott inför kvällen. Vi var hemma hos J och det blev hemmagjord pizza, godis, ostbågar, popcorn och filmen In time. Filmen var rätt bra, dock tror jag den varit ännu bättre om jag inte varit så otroligt trött. Jag och L var nog hemma strax efter 23 och då gjorde vi oss iordning för natten.
Vi var förberedda på sovmorgonen men det blev det inte. L vaknade vid 7 och jag vid 8. Vi gick upp och gjorde oss iordning och drog sedan till McDonalds för frukost. En tur på stan blev det också. L skulle jobba på Museeumet också så vid 12 var vi där. Människor kom och människor gick. De köpte lite här och köpte lite där. Trevligt och mysigt ställe. Jag åkte med bussen hem som gick 14:15.
Väl hemma var jag riktigt trött så jag slappade och tog det lugnt innan jag skulle kolla på Melodifestivalen med min kära vän L, M och G. Vi köpte lite mat också. Trevlig dag och kväll. Imorse fick jag sovmorgon, äntligen! Har ju gått upp mellan 5:15 och 5:45 varje dag nu sen jag börja skolan så har varit väldigt trött på sista tiden. Idag är det möte och jag är pirat så jag sitter och läser igenom manuset. Det ska bli spännande. Nä nu ska jag återgå till mitt pluggande av repliker.


Bjuder på en bild som jag tog på Museeumet. Tablettaskar med en gammal touch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0