Bananflugor

Har tyvärr fått en massa bananflugor i min lägenhet, mest i köket. Så typiskt bara för att något stått framme så ska det komma en miljon små äckliga bananflugor. Har sökt runt på internet efter tips på hur man tar död på dem. Hittade olika "recept" och testar just nu ett av dem. Lite späd saft med några droppar diskmedel. Står en del glasskålar utställda lite här och där och på en stund har ca 4 stycken lurats till en söt död. Hade också pyttesmå blomflugor och tydligen så tyckte de också om min söta dödscocktail, just nu ligger det säkert mer än 10 små blomflugor döda. Sen finns också ett annat tips som man ska göra innan man går och lägger sig. Hälla hett kokvatten i avloppen och spruta i lite diskmedel som ska ta död på äggen och det ska bli för halt för dem att lägga nya. Ska försöka testa det sen ikväll innan jag går och lägger mig. Resultatet ser man väl om någon vecka eller två, om bananflugorna minskat eller om det är detsamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0