Kriget mellan människan och flugorna

Den stora armen som härjade i mitt kök verkar ha minskat i antal. Igårkväll när jag kom hem så kokade jag en massa vatten och rensade avloppen med ddet och diskmedel. Tror att det hjälpte. Har också bytt dödscocktailsen så det är nytt och fräscht. Dock luktar det rätt starkt i köket av vinägern. Men vill man bli av med pesten så får man ta till allt. Rätt många har lurats in i de söta men dödliga cocktailsen och fler ska luras. Jag ska bli av med de allihopa.

Tidigare idag så var jag, mamma och min bror I på Erikshjälpen och kollade. Vi fyndade lite fint. Sedan bar det av hem till mamma där jag åt lite lunch och hängde ett par timmar innan jag gick hem till mig. Sedan jag kom hem har jag kollat på en film An education heter den, jag tycker den var lite halvkonstig men samtidigt lite bra. Kvällen lutar mot en hemmakväll framför datorn eftersom tvn fortfarande inte funkar. Så får kolla film eller nåt på datorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0