Uppatering av mina ovälkomna gäster

Lite uppdatering angående mina inte så välkomna bananflugor. Cocktail blandningen med saft och diskmedel gick rätt bra, en del lurades in i dödsfällan men inte tillräckligt många. Dock tror jag att det har kommit en massa nya under natten lite pga att jag inte hann testa att hälla hett kokvatten och spraya diskmedel i avloppen igårkväll. Men ikväll innan jag lägger mig måste jag hinna med det så dem kan dö en gång för alla. Just nu testar jag två andra blandningar. Den ena innehåller äppelcidervinäger, sirap och några droppar diskmedel. Den andra innehåller vitvinsvinäger, sirap och några droppar diskmedel. Får se om de funkar. Annars finns det fler recept jag tänkt testa. Lika bra att testa allt så man vet vilket som är bäst och mest effektivt tills nästa gång man får besök av de små liven. Har hittat alla tips på internet och bra är det, annars hade jag sprungit runt hela helgen och försökt dammsuga upp dem. Det är inte det lättaste kan jag säga, har testat det redan. Har också testat flugsmällan, har lyckats smälla till en del men så kan man ju inte heller hålla på hela dagarna. Finns ju annat som ska göras.
Iallafall så kan jag också passa på att berätta om dagen so far. Tog sovmorgon och det behövdes, när jag väl vaknat pallrade jag mig ner till tvättstugan för att tvätta och det har jag gjort halva dagen. När det var klart gick jag och handlade ingredienserna till mina dödscocktails. Sedan har jag chillat med att lösa korsord, försöka se på tv (den verkar vara kaputt) och suttit vid datorn. Ikväll blir det att vara hemma hos min kära vän L och mysa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0